Tárgykultúra
FUNKCIONALITÁSRÓL, ESZTÉTIKÁRÓL, STÍLUSRÓL - A TÁRGYAINK ÁLTAL KÖZVETÍTETT ÜZENETEKRŐL
Az Egyesült Királyságban hónapok óta országosan, sőt világszinten készülnek III. Károly koronázására, minek kapcsán több helyen is releváns kiállítást szerveztek. Feleségemmel az elmúlt hetekben volt szerencsénk ellátogatni a Blenheim Palotába, ahol szemügyre vehettük a négyszáz éves múltra visszatekintő főnemesi koronákat. Hogy mitől érdekesek ezek, arról ajánlunk most Olvasóinknak egy kis ízelítőt.
Adni jobb, mint kapni, mondják, a kérdés csak az, hogy mit? Megannyi ember teszi fel ezt a kérdést, miközben kétségbeesetten rója a köröket a sorstársaival tömött plazákban, inspiráció hiányában prédául esve a karácsonyi őrületet éltető sablonos marketinggépezetnek. Hogy idén némileg csökkentsük a gyanútlan “áldozatok” számát, mai cikkünkben stílszerű klasszikusokat ajánlunk ajándékötleteket kereső olvasóink figyelmébe.
Szemfülesnek látszó marketing trükkel próbálja megszólítani a bespoke rajongókat a Mini. A BMW tulajdonában lévő autómárka hajdan az angol autóipar egyik jelképe volt, ha úgy tetszik, az angol népautó. Hogy mára mivé lett, azt nem tisztem firtatni, ám a cikk apropójául szolgáló mozzanat mindenképp idevág, és fontos lenne tisztázni, hogy ez a “trükk” hozzáad a bespoke kultúra értékvilágához, vagy valami nagyon félrecsúszott.
Sorozatunk mai részében ismét forgatunk a történelem időkerekén. A téma következő akkordjaként egy demokrata elnök karóráit vizsgáljuk meg közelebbről.